Tura moto 2018 – jurnal zgârcit de calatorie

July 7, 2018
Cum se scrie istoria. Thessaloniki. Cucerit de imperiul Roman, apoi de cel Bizantin, devenind ulterior regat, recuperat iar de bizantini dar vandut Venetiei din cauza otomanilor. Grecii l-au luat ca oras turcesc abia in 1912, si l-au reconstruit grecesc (dupa distrugerile din 1917). L-au mai luat si nazistii vreo 3-4 ani. Rusii pare ca n-au pus mana pe el, dar in timpul cortinei de fier l-au cam saracit taind rutele comerciale (via Egnatia lega Durres de Constantinopol). Acum e liniste (si aproape cucerit de români) dar poate-mi explica un istoric de ce e nevoie de toate astea in loc sa mancam si sa ne odihnim inca de la inceput.

July 8, 2018
Daca as fi un peste din Antipaxos (m. Ionica) mi-ar fi usor sa merg la rudele mele din Antiparos (m. Egee). Nici n-ar mai trebui sa ocolesc tot Peloponezul ca sa merg la distractie in Mikonos asa cum mergeau stramosii mei, ci as merge pe langa vapoare, pe scurtatura, prin canalul Corinth. Julius Caesar, Caligula si Nero au incercat sau chiar au inceput sa-l sape intelegand ca transporturile nu inseamna linii trasate pe harta. Cineva, intotdeauna, strica peisajul.

Lumea aia, am zarit-o azi sub cel mai sudic copac al Europei continentale.
Aia fara orgolii, fara razboi, fara ticalosi (o zice Washington Post despre cel din Romania), fara minciuna si agresiune asupra semenilor de orice fel.
Aia in care oamenii au respect, se bucura de viata, de mancarea gustoasa, de muzica buna, de soare de plaja si de baie, de motociclit, de biciclit, de cafele, de catarat, de fotografiat, de scris, de ce vreti voi si de ce vrea fiecare.
O sa spuneti ca sunt un visator, dar nu sunt ultimul.

“Imagine there’s no countries
It isn’t hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace, you
You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one” John Lennon

July 9, 2018
Nici berea, nici baia de aici din RAI nu ma racoreste. Si nu din cauza temperaturii. Un referendum m-ar racori cred. Pana atunci as zice sa NU mutam tunurile in alta directie, orice ar fi.

July 10, 2018
Voidokilia beach, aici natura si-a folosit cele mai bune ingrediente, le-a combinat si a dat examenul perfectiunii. (google it) Eu tot ce am putut face a fost un plagiat la plagiat. Cam 75%.

July 13, 2018
Dupa o noapte de leganat pe un ferry lent intre Patras si Bari, dupa o zi de “zburat” pe motocicleta de la Bari la Mesina – in care ne-am italo-aclimatizat, am stat suspendati in aer in Taormina cea cocheta, uitandu-ne la terase pline de suporteri englezi – ba entuziasti, ba distrusi, la Isola Bella si la albastrul marii. Sicilia! Pana sa o castige turistii, au luptat pentru ea grecii antici, romanii, arabii, francezii si spaniolii. Grecii au lasat insa “poza” de mai jos, cu Etna fara fum, pe fundal. Azi turistii se vor imbraca frumos-pretios si vor asculta Rigoletto in amfiteatrul antic. Ce vor intelege nici Verdi nu si-a imaginat vreodata. Noi nu avem camasi ci numai tricouri sifonate si slipi mototoliti in cutiile moto. Asa ca am evadat ceva mai spre vest. Romania si ale ei metehne e tot mai mica vazuta de aici din Mediterana.

Rama fotografiei e formata din cei doi magari care ne transporta printre mari albastre si farfurii gustoase. Cel cu muschii impresionanti si cu pletele libere in vant sunt eu, dupa o ascensiune glorioasa pe o stanca cvasinecunoscuta. Poza e veche din Peloponez.

July 14, 2018
Circula un cliseu, pare-se scris de Goethe, care insinueaza ca degeaba ai vizitat Italia daca nu ai vazut Sicilia, aceasta fiind CHEIA cu care s-ar deschide, vezi Doamne, toata Italia.
De ce ne-am lua dupa un scriitor neamt mort in 1832?
Noi am tras cateva ture pe coastele Siciliei si din cauza bailor repetate a iesit pe harta o forma cat de cat de cheie dar Italia n-as putea spune ca s-a deschis mai mult decat o deschisesem pana acum.
Am intrat insa cu BMW-urile direct intr-o scena a lui Federico Fellini si am ramas doua zile in ea. Cefalù, un orasel medieval intemeiat de cine altii decat de greci, cu o plaja urban-medievala pe care nu o sa o uit prea curand.
Stiti voi, Fellini, atmosfera aia romantica si galagioasa, in care orice mica intamplare poate deveni deosebit de importanta, apoi sa se stinga la fel cum a aparut pentru a da locul alteia. La Dolce Vita.
Vom lasa si noi Sicilia, lasand locul alteia. Dar inainte atasez o galerie de fotografii, recunosc cam mare – in deplasare e cam greu cu editatea fotografiilor.

July 17, 2018
O ultima privire Siciliei, in apus, cu delfini sarind in jurul vasului si cu un sentiment greu-apasator din cauza faptului ca nu am inteles mare lucru din ea.
Sardinia in schimb se descifreaza simplu. Drumuri senzationale prin peisaje montane, espresso, bai in ape calde-turcoaz, plaja pe nisipuri albe apoi iar drumuri virajate si in final mancare gustoasa-italieneasca.
Intr-o bucla infinita din care doar o perla ne-a putut scoate. O perla facuta tot simplu din ape limpezi si stanci de granit: Arhipelagul La Maddalena, World Heritage Site by UNESCO. Propus in 2006 de ministrul de resort din guvernul italian. Poze atasate.
In 2018 politicienii romani retrag propunerile de monumente in loc sa le sustina la Unesco, nu fac drumuri, distrug educatia si sanatatea, dau mici si bere alegatorilor, fura si dau legi/ordonante cu dedicatie pentru infractori.

July 19, 2018
Corsica. In cautarea plajei perfecte am facut exact ce trebuie facut pe insula asta grozava. Sa mergi pe doua roti incepand de dimineata prin mirosuri de patiserii, de pe o coasta pe alta si apoi invers, trecand peste vreo trei randuri de munti pana rotile din umbra motocicletei devin tot mai ovale iar ale noastre devin lungi si dispar incet in mare.

July 20, 2018
Se spune ca prima impresie conteaza. Am filmat pe nepregatite, furat de peisaj la intrarea vaporului in Bonifacio venind din Sardinia. Needitat. Coasta asta, impreuna cu orasul de deasupra stancilor a fost atacata/asediata de nenumarate ori. Cum ai putea ataca asa ceva?

July 21, 2018
Dupa 3 insule e timpul pentru marea alegere. Sicilia, Sardinia sau Corsica? Stiu, e o alegere total nedreapta si nenecesara. Dar totusi, unde ne-am intoarce chiar de maine?
Toate cele trei insule-surori au sosele, peisaje, ape, plaje si farfurii perfecte. Niciuna nu seamana cu alta, la niciun capitol. Nici macar la oameni. Pe alocuri, fiecare dintre ele sunt mancate din interior de turismul de masa, isteric, cucerind plaje, monumente, restaurante, orase etc.
Asadar dupa moto-excursia noastra, castigatoare la puncte este …. nici macar o insula, ci o peninsula din Grecia peloponeza: Mani. In care am ajuns doar ca sa nu mergem “pe direct” in Sicilia. Asa se face cand mergi cu motocicleta, o iei pe ocolite.
Peninsula Mani a castigat ca la PSD, democratic cu unanimitate de voturi. Si va jur ca n-am facut lobby la colegi.
Mani e exact asa cum vrei tu sa fie: cu turcoaz, cu albastru, cu verde, cu miros de cimbru salbatic, de menta, cu muzica de cicade, cu vin alb sec si racoros, cu multe tentacule de caracatita, cu calamari proaspeti, cu salate grecesti, cu maslini, cu ape perfecte pentru inotat. Cu cartofi prajiti “best of”.
In Mani timpul trece mai incet, cam ca la noi la tara, duminica. E primitoare, relaxata, libera, sincera, deschisa. Si are undeva intr-un loc secret, stiut numai de noi, o ciorba de peste trimisa din cer, preparata de un rus-ucrainean din Odessa, cu un aer de mafiot al ciorbelor de peste.

July 23, 2018
Navigatia moto e ca nevasta. Ba te scoate din minti si atunci iti vine sa-i zici: “iubita mea sa ne-aruncam in valuri” dar tu sa stai pe loc in timp ce ea (navigatia GPS) se arunca, ba iti vine sa o pupi cand te duce seara fix la o cazare/restaurant misto intr-un oras complicat. Sau la o plaja numai de ea stiuta.
E enervant cu ea cand te pune exact pe langa drumuri, dar fara, ai fi “terminat”. Are memorie buna, tine minte toti pasii pe care-i faci. Ce a aflat din harta de mai jos marcata cu motocicleta in ultimii ani ii puteam spune si eu de la inceput: ne place caldura, apa marii, plajele, mancarea mediteraneeana. Cafeaua si desenele le servim acasa.

Next Post:
Previous Post:
This article was written by
Website: Joy Ride Coffee

Nu pierde ocaziile de a reacționa când vede lucruri care îi vorbesc. Îi place lumea asta așa cum e ea - cu lumini și umbre, între care se întrevăd nenumărate nuanțe de gri. Adoră să fie înconjurat de oameni normali. Situl de față, care nu reclamă nu știu ce pretenții, le este dedicat intr-un fel. (V. Bojan)