5. Long way to Keramoti

Astazi ar fi trebuit sa plecam din Istanbul si sa dormim in Keramoti (pentru cine nu stie, Keramoti e locul de unde se ia ferry-ul spre Thasos). Asadar “tura moto” de astazi ar fi simpla, ne suitm pe ferryboat si apoi ne cautam cazarea in Keramoti. Ne place insa prea mult in Thasos, asa ca hai sa stam toata ziua pe insula si seara pe racoare sa ne echipam si sa plecam “la drum”. Pana se trezeste Dana, eu stau la soare iar Gabriel duce pe rand motocicletele la spalatorie. Scapam de mustele romanesti, “sparte” de ele pe autostrada Pitesti-Bucuresti.

Mancam iar la Karnagio, apoi mergem din nou cu motocicletele pe insula. De dragul Danei mai incercam un drum spre “marble beach”, care insa se infunda, apoi oprim si salutam “americanii” – Jelly&Jon.

Dupa cativa km parcam motoarele intre copaci pe marginea marii, undeva “in pustiu”. Ca prin minune in pustiul asta gasim si doua sezlonguri cu umbrele de stuf abandonate. Malul e plin de arici de mare, nu ai nici o sansa sa intri in apa descult. Intru in slapi si incerc cu talpa sa dezlipesc unul. Se razbuna pe mine si ma aleg cu 3 intepaturi in deget. Nu sunt prea adanci. Incaltat, ies in larg si ma bucur de apa.
motoare

plaja
Pe langa mine trec cupluri cu caiace, au bagajele invelite in saci impermeabili. Imi plac sepcile lor cu urechi. De departe sunt ca niste caini Basset care vaslesc spre plaje retrase. Recunosc ca-i invidiez, mi-ar placea tare mult sa petrec vreo saptamana-doua, asa minimal, sa stau mai mult “pe” si “in” apa, complet liber, de pe o plaja pustie pe alta. Grecia are milioane de asemenea locuri accesibile doar de pe mare. Bravo dragi “basseti”, va invidiez maxim.

baie

Fetele si Gabriel fac bascalie de mine, zic ca sunt un iepuras de apa drogat, dar ar face si ei o baie. Insa aricii astia de mare ii tin in loc. Asa ca ne suim iar pe motoare si mergem vreo 20km pana la lespezile de marmura. Gabriel plonjeaza primul in apa, micul golf reverbereaza iar la urletele lui de bucurie. Dupa vreo ora de baie, langa noi mai apare un cuplu, tipa are multe tatuaje. Nu-s mare fan de “tattoos” dar tatuajele ei sunt chiar cool, recunosc multe inspirate din grafitti-urile lui Banksy. Cei doi deschid beri spre disperarea lui Gabriel care le transmite un “noroc” in romaneste, probabil in speranta ca primeste si el una. Nu-i merge de data asta.

thassos-port

Hai gata cu baile si plaja, e dupamasa. Mergem in port, luam o inghetata si stam la umbra. Gabriel si fetele rateaza total cu un gyros care initial se anunta promitator eu mananc vinete cu ayran. Tacuti, mergem la hotel, ne echipam in costume, si ne punem bagajele pe motor. Gabriel pipaie gentile cautand fara succes pietrele Danei. Bye bye Thasos, pentru noi esti o insula tare.

Pe ferry Gabriel se aseaza linistit sa bea o bere, insa nu are parte deloc de liniste, in zona lui apar pescarusii si turistii agitati. Cand se muta pe alt scaun, pescarusii parca stiu si se muta si ei. Apar si niste nori, ii amintesc de pariul cu ploaia si coniacul scump.

ferry

Ne suim pe motoare in timp ce ferry-ul acosteaza in Keramoti. Incerc sa bag pe GPS traseul spre cazare. Ne uitam siderati in fata cum prin “usa” ferryboat-ului care se deschide incet-incet zarim chiar hotelul unde avem cazarea. Mergem drept 30m si parcam la hotel. Ne spargem de ras, e cea mai scurta tura moto pe care am avut-o vreodata intre doua cazari. Practic ne-am echipat, am facut cam 400m pana in port si apoi 30m pana in usa hotelului. Nu ne-am prea omorat cu motociclismul pana acum, dar vor veni totusi si drumuri mai lungi.

distanta-pana-la-ferry

Nu avem stare nici in Keramoti asa ca iesim in strada. Gabriel nu prea are chef de mers pe jos, il critic, asa ca in semn de protest se instaleaza la o bere exact in port. Seara asta in Keramoti imi aduce aminte de India, e haos, mizerie si galagie. Stam in apus la o terasa, apare si Gabriel. Cautam un bancomat inexistent si ne pregatim sa mergem la somn. Dar trecem pe langa o cherhana care ne inspira, mancam pe intuneric ceva gustos fara sa stim ce mancam. Ne ducem in camera, dormim iar tun, de maine incepem sa motociclim mai serios.

Jurnal moto-calatorie 2016:

Ziua 1 – Spre Giurgiu cu trafic, istorie si turci
Ziua 2 – Prin urmare si-asa deci este vorba despre … greci
Ziua 3 – Thassos, la liber
Ziua 4 – In Thassos la munte si la mare
Ziua 5 – Long way to Keramoti
Ziua 6 – Metsovo
Ziua 7 –  We are sailing
Ziua 8 – Puglia
Ziua 9 – Vasile din Puglia
Ziua 10 – Calabria
Ziua 11 – Tropea
Ziua 12 – Amalfi 1
Ziua 13 – Amalfi 2
Ziua 14 – Pizza day
Ziua 15 – Din Albania in Durmitor (Muntenegru)
Ziua 16 – Sibiu

tura-parcurs-2016

Next Post:
Previous Post:
This article was written by
Website: Joy Ride Coffee

Nu pierde ocaziile de a reacționa când vede lucruri care îi vorbesc. Îi place lumea asta așa cum e ea - cu lumini și umbre, între care se întrevăd nenumărate nuanțe de gri. Adoră să fie înconjurat de oameni normali. Situl de față, care nu reclamă nu știu ce pretenții, le este dedicat intr-un fel. (V. Bojan)